REKLAMA

Murale i naklejki mają zachęcać do trzeźwości za kierownicą

Wielkoformatowe murale promujące trzeźwość za kierownicą i przypominające o odpowiedzialności jaka spoczywa na osobach kierujących pojazdami, pojawiły się w ramach drugiej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Akcji, prowadzonej przez Komendę Główną Policji we współpracy ze Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie patronuje Ministerstwo Gospodarki. Swoje poparcie dla inicjatywy wyraziło już ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski.

Inaugurację nowej odsłony kampanii prowadzonej przez Komendę Główną Policji oraz ZPPP Browary Polskie zaplanowano na 6-7 lipca br. podczas briefingów prasowych zaplanowanych w Gdańsku, Lublinie, Poznaniu i w Warszawie.

mural

Choć policyjne statystyki wskazują na malejącą liczbę osób prowadzących pod wpływem alkoholu oraz wypadków przez nich spowodowanych, wciąż istnieje przestrzeń do poprawy. Dotyczy to m.in. biernej postawy osób bliskich i współpasażerów, którzy nie reagując w sytuacji, gdy nietrzeźwy wsiada za kierownicę, wyrażają przyzwolenie na jazdę na „podwójnym gazie”. Tym samym stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie dla bezpieczeństwa na drodze stanowi pijany kierowca.

Odpowiedzialność, bezpieczeństwo, trzeźwość – na tych trzech hasłach opiera się ogólnopolska kampania muralowa w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Nie bez powodu organizatorzy akcji jako środek przekazu wybrali wielkoformatowe realizacje malarskie w przestrzeni miejskiej. Z ich pomocą mają nadzieję zwrócić uwagę szerokiej grupy odbiorców na niezwykle istotną kwestię, jaką jest bezpieczeństwo na drodze i nierozerwalnie z nim związane zachowanie trzeźwości za kółkiem. Nietypowa dla murali stylistyka retro, nawiązująca do czołówek prasy z lat 50., przyciąga wzrok, a skala prac przekłada się na ich siłę oddziaływania. Nieprzypadkowe jest również ich usytuowanie – pod realizacje zostały wybrane ściany zlokalizowane w pobliżu skrzyżowań o dużym natężeniu ruchu oraz w bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych, które codziennie mijają setki kierowców oraz pieszych.

Kampania startuje u progu sezonu urlopowego, czyli w okresie szczególnie trudnym dla użytkowników dróg ze względu na większe niż zazwyczaj natężenie ruchu związane z wakacyjnymi wyjazdami.

Jak co roku o tej porze apelujemy do kierowców o bezpieczną jazdę: zdjęcie nogi z gazu, rozwagę i trzeźwość. Czujność powinni zachować także pasażerowie i nie wsiadać do pojazdu, gdy kierujący znajduje się pod wpływem alkoholu – przypomina mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Przed wyruszeniem w podróż warto dołożyć starań, aby dotrzeć na miejsce szczęśliwie.

Wakacje to czas odpoczynku, ale nie powinny być czasem wolnym od odpowiedzialności – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie. – Pamiętajmy, że wybierając się na urlop, odpowiadamy za bezpieczeństwo nie tylko własne, ale również bliskich i przyjaciół podróżujących z nami. Przekaz ten doskonale ilustrują murale, które powstały w ramach tegorocznej edycji akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Każda z prezentowanych na nich scen – powrót z letniego wypoczynku, rowerowa wyprawa miejska, przejażdżka z przyjaciółmi i rodzinne podróżowanie – jest manifestem odpowiedzialnej – trzeźwej jazdy. Wpleciony w projekt znak przekreślonych kluczyków przypomina, że niezależnie od sytuacji możemy być ambasadorami odpowiedzialnej postawy. Hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo zarówno własne, naszych pasażerów, jak i innych użytkowników dróg – dodaje Dyrektor Gut.

W inauguracji, która odbyła się dziś przy ul. Waryńskiego w pobliżu stacji Metro Politechnika w Warszawie, gdzie na ścianie jednego z budynków pojawił się wielkoformatowy mural promujący trzeźwość za kierownicą wzięli udział: pani Danuta Gut Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji oraz Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego dr inż. Alvin Gajadhur, który powiedział, że kampania skierowana jest również do kierowców autobusów i samochodów ciężarowych.

W ramach akcji organizatorzy zachęcają do umieszczenia naklejki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie samochodu. W inicjatywę już w ubiegłym roku zaangażowali się funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli drogowych przekazywali naklejki odpowiedzialnym – trzeźwym kierowcom.

źródło: KPP LESKO

09-07-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym: